2020-2021 m.m.

Metodinio būrelio veikos planas 2020-2021 m.m.

Metodinio-būrelio-veiklos-planas 2020-20
Adobe Acrobat Document 226.9 KB

 

VASARIŠKAS, BET DAR NUOTOLINIS METODINIO BŪRELIO SUSIRINKIMAS

 

 

Birželio 16 d. ZOOM platformoje vyko nuotolinis pagalbos mokiniui specialistų būrelio susirinkimas.

 

Būrelio pirmininkė Sandra Maračinskienė susirinkimą pradėjo perduodama kvietimą bendrauti ir bendradarbiauti. Buvusi kolegė logopedė Alvija Nakvosienė, šiuo metu dirbanti Šiaulių „Dermės“ mokykloje, pakvietė Pasvalio rajono pagalbos mokiniui specialistus bendradarbiauti su šia įstaiga.

 

Pranešimą „Pamokos studija“ skaitė Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos specialioji pedagogė Inga Ruželienė. Pamokos studija - tai metodas, atkeliavęs iš Japonijos. Po pasaulį paplitęs pastaraisiais 20 metų, o Lietuvą pasiekęs su „Lyderių laiku“. Tai mokytojų bendradarbiavimo metodas, skatinantis profesinį tobulėjimą. Yra klasikinis modelis, kai bendradarbiauja vieno dalyko mokytojai, kurie dirba su paralelinių klasių mokiniais. Bet galimos klasikinio modelio variacijos – bendradarbiauja skirtingų mokomųjų dalykų mokytojai. Pamokos studijos eiga: Ką norime tobulinti?→planuoti→atlikti stebėjimus→interviu su vaiku→reflektuoti. Suburiama 3-6 žmonių komanda, kuri turi panašų mokymo interesą. Keliami ilgalaikiai ir trumpalaikiai tikslai, rengiamas pamokos dizainas, išrenkami 3 skirtingų mokymosi gebėjimų mokiniai, kurie būtų stebimi pamokos metu. Kodėl svarbu stebėti mokinius? Tai padeda suprasti: kas padeda bei trukdo mokytis konkrečiam mokiniui ir tuo remiantis, galima kelti realius mokymosi tikslus. Po pamokos vyksta trumpas (iki 5 min.) interviu su stebėtais mokiniais. Interviu turi savo specifiką pagal vaikų amžių. Reflektuojant aptariami duomenys, analizuojami rezultatai ir vertinamas mokinio mokymosi progresas, siekiant mokymosi tikslų. Ilgalaikiams tikslams reikalingas 2-3 pamokų ciklas. Pamokos studija integruoja mokymo tyrimą, teoriją ir praktiką. Rezultatas: realus mokytojo tobulėjimas, mokslinis pagrindimas, praktikoje patikrintos pamokos.

 

Palinkėję vieni kitiems šiltos vasaros ir turiningų atostogų, atsisveikinome iki naujų mokslo metų.

 

 

Pasvalio lopšelio-darželio „Žilvitis“ logopedė Vita Krivickienė, 2021-06-17

 

SAPNAVAU SAPNAVAU, KAD MĖNULYJE BUVAU

 

Jau daugiau ne dešimt metų pagalbos mokiniui specialistė Kristina inicijuoja ir organizuoja respublikinius konkursus vis kita tema. Vaikai ypač mėgsta fantazuoti, kurti ir klausytis įvairių išgalvotų istorijų. Šįmet konkursas buvo pavadintas „Sapnavau sapnavau, kad Mėnulyje buvau“. Smagu, kad kilo nemažas susidomėjimas juo ir pasipylė darbai... Konkursas įvyko. Iš viso konkurse dalyvavo begalė mokinių iš 36 Lietuvos mokyklų. Aktyvūs buvo ir Pasvalio mokyklų mokiniai. Kaip gi sekėsi? Galime tikrai pasidžiaugti rezultatais ir puikiais darbais. Šiems mokiniams įteikti diplomai ir atminimo dovanėlės. Pasigrožėkime vaikų darbais.

https://www.facebook.com/groups/323060359262156

 

Kristina Prakopienė, Vaškų gimnazijos pagalbos mokiniui specialistė metodininkė, 2021-06-03

 

KŪRYBINIS PROJEKTAS „SPALVŲ SAVAITĖ“ 

 

2021 m. balandžio 19-23 dienomis Pasvalio l-d „Liepaitė“ ir Pasvalio l-d „Eglutė“ pagalbos mokiniui specialistės Aistė, Eglė ir Sandra organizavo respublikinį ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybinį projektą „Spalvų savaitė“.  Šio projekto metu, kūrybiškai žaidžiant, vaikai mokėsi pažinti ir įvardinti pagrindines spalvas. Dėkojame visiems 99 – iems prie projekto prisijungusiems pedagogams. Kviečiame projekto akimirkas peržvelgti sukurtame skaitmeniniame kataloge: https://view.genial.ly/608d664fb7fc940d03c98bbe/presentation-spalvu-savaite?fbclid=IwAR3Rqm0sfaMt5vgkNe6GujbaJrY0nVBgeWGxHcG65FNwMrM-gzrlp2pB13Y

 

Pasvalio l/d „Liepaitė“ vyr. logopedė Aistė Tamošiūnienė

Pasvalio l/d „Eglutė“ vyr. logopedė Sandra Maračinskienė, logopedė Eglė Motiejūnaitė

 

RESPUBLIKINĖ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIŲ MOKINIŲ VIRTUALI KŪRYBINIŲ DARBŲ PARODA „MANO MAMOS ŠUKUOSENA“

 

Pasvalio „Riešuto“ mokyklos mokytoja R. Gailiūnienė, vyr. logopedė I. Mainionytė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui R. Vaikšnorienė suorganizavo respublikinę specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių virtualią kūrybinių darbų parodą „Mano mamos šukuosena“, skirtą Motinos dienai paminėti.

Pagrindinis parodos uždavinys – laisvai pasirinktomis priemonėmis sukurti mamos šukuoseną. Kuriant buvo lavinami smulkiosios motorikos įgūdžiai, ugdomas kūrybiškumas, meninė saviraiška, puoselėjamos vertybinės nuostatos ir, svarbiausia, stiprėjo meilė artimam, išreiškiant jausmus kuriant.

Parodoje dalyvavo ir darbelius kūrė ikimokyklinio ugdymo įstaigų vaikai, pradinių ir pagrindinių, specialiųjų mokyklų, gimnazijų, užimtumo centrų ugdytiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių.

Parodai sukurtos šukuosenos buvo siunčiamos iki 2021 m. balandžio 26 d. Ugdytiniams pasiruošti padėjo 234 pedagogai. Gavome net 537 nepakartojamų, originalių šukuosenų nuotraukas, kurių autoriams išsiųstos padėkos. Darbai atkeliavo net iš tolimiausių Lietuvos kampelių. Tokios dalyvių gausos nesitikėjome. Tai paskatino susimąstyti apie šios idėjos tęstinumą ateinančiais metais.

Virtualios parodos galutiniu rezultatu galima pasigrožėti Pasvalio „Riešuto“ mokyklos svetainėje https://www.pasvaliospec.lt/naujienos/680-respublikine-virtuali-kurybiniu-darbu-paroda-mano-mamos-sukuosena?fbclid=IwAR3Ujx5TVRTzVodgv5ytDFnGRLp-vgMO1973w1eo4-ToHYxsROIvKi36lws, mokyklos facebook paskyroje https://www.facebook.com/100017977024636/videos/811192999489927.

Norime padėkoti visiems dalyvavusiems už nuostabius darbus, kolegėms – už kantrybę, o Pasvalio r. sav. Švietimo pagalbos tarnybai – už bendradarbiavimą viešinant informaciją.

 

Ingrida Mainionytė, Pasvalio „Riešuto“ mokyklos vyr. logopedė, 2021-05-07

SĖKMĖ VAIKŠTANT „SKAIČIŲ LABIRINTU“ ARBA GERA DALINTIS!

 

Pasvalio r. sav. Švietimo pagalbos tarnybos iniciatyva, pritarus mūsų rajono aktyvioms švietimo pagalbos specialistėms, buvo sukurta kūrybinė grupė, kuri pakvietė visus Lietuvos Respublikos ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo pedagogus ir švietimo pagalbos specialistus dalyvauti skaitmeninių mokymo priemonių „Skaičių labirintas“ kūrimo projekte.

Projekto tikslas – sudaryti skaitmeninių mokymo priemonių katalogą „Skaičių labirintas“, skirtą matematinių gebėjimų ugdymui, įtvirtinimui, tobulinimui ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikams, 1-10 klasių mokiniams, panaudojant įvairius internetinius įrankius. Projektui skaitmeninės priemonės buvo siunčiamos nuo 2021 m. kovo 16 d. iki 2021 m. balandžio 26 d. Dalyvauti projekte panoro 84 ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo pedagogai ir švietimo pagalbos specialistai beveik iš visų Lietuvos miestų ir rajonų.

2021 m. gegužės 5 d. įvyko gerosios patirties sklaidos renginys, kuriame buvo pristatytas elektroninis skaitmeninių mokymo priemonių katalogas „Skaičių labirintas“ bei pakviesti pasidalinti kūrybiniu procesu ir panaudojimo galimybėmis, organizatorių nuomone, įdomiausių priemonių autoriai. Katalogui buvo pristatytos 130 priemonės, kurtos įvairiais internetiniais įrankiais   („Wordwall“, „Learningapps“, „Kahoot“, Quizizz“, „Liveworksheets“, „Readbookcreator“, „Flippity“, „storyjumper“, MS PowerPoint ir kt.)

Priemonių katalogas (https://view.genial.ly/6059d4b37483540d8df017cc/presentation-skaiciulabirintas?fbclid=IwAR197CMk7mKhBCzTRrg_IRzYTPUWWJ5p7w4f5dRZrTe6JaKnNfAJ6a-IZas) lengvai naudojamas.

Visos priemonės suskirstytos į temas: matematiniai vaizdiniai ir sąvokos (22 priemonės); skaičius ir jo sandara (5 priemonės); aritmetiniai veiksmai (29 priemonės); tekstiniai uždaviniai (3 priemonės); geometrinės figūros (25 priemonės); matai (9 priemonės); statistika (1 priemonė); trupmenos (10 priemonių) ir kiti (23 priemonės). Katalogas viešinamas Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybos  internetinėje svetainėje (https://ppt.pasvalys.lt/katalogas-skaiciu-labirintas/), Tarnybos Facebook paskyroje, Pasvalio pagalbos mokiniui specialistų internetinėje svetainėje, Projekto partnerių interneto svetainėse, Facebook paskyrose.

Nuoširdžiai dėkojame visiems dalyvavusiems ir pristačiusiems savo priemones auklėtojams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, pradinių klasių mokytojams, matematikos ir informacinių technologijų mokytojams, logopedams ir specialiesiems pedagogams.

Dėkojame Projekto partneriams: Pasvalio lopšeliui-darželiui „Liepaitė“, Pasvalio lopšeliui-darželiui „Eglutė“, Pasvalio rajono Vaškų gimnazijai.

Dėkojame projekto organizatorėms Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ vyresniajai logopedei Sandrai Maračinskienei ir logopedei Eglei Motiejūnaitei už informaciją ir laiškus kiekvienam dalyviui, Pasvalio lopšelio-darželio „Liepaitė“ vyresniajai logopedei Aistei Tamošiūnienei už katalogo kūrybinius ir techninius sprendimus, Vaškų gimnazijos logopedei Rimai Bielskienei už kiekvienos priemonės išbandymą ir gerosios patirties sklaidos renginio puikų moderavimą.

Kurti ir dalintis, bendrauti ir bendradarbiauti su Jumis PRASMINGA, SMAGU IR GERA!

 

Projekto koordinatorės: Pasvalio r. sav. Švietimo pagalbos tarnybos direktorė Andromeda Baršauskienė, specialioji pedagogė metodininkė Inga Kaulinskienė, 2021-05-06

 

PAVASARINIS SUSITIKIMAS

 

Balandžio 8 dieną nuotoliniu būdu „Zoom“ platformoje susitiko Pasvalio rajono specialieji pedagogai ir logopedai. Šio susitikimo metu išklausėme du labai išsamius, įdomius, tikslingus kolegių pranešimus.

Pasvalio l-d „Liepaitė“ vyr. logopedė Aistė Tamošiūnienė pristatė pranešimą "Tyrinėju ir kuriu. Ankstyvasis STEAM ugdymas“. Logopedė dalijosi praktine darbo patirtimi, kaip galima rezultatyviai dirbti kartu su grupės pedagoge ir vienos grupės vaikais, susitinkant tik vieną kartą per savaitę akademinei valandai.  Tai kūrybinio darbo veiklos, tyrinėjimai, kurių metu lavinamas vaikų regimasis suvokimas, tikslinami ir tobulinami smulkieji (riešo, rankų, pirštų) judesiai, lavinama vaikų vaizduotė, kūrybingumas, dėmesingumas, prakalbinami vaikai, skatinami aiškintis įvairias artimas aplinkai situacijas, siekiama sudominti vaikus eksperimentais.  Veiklos vyko ne tik darželyje, bet ir darželio aplinkoje, vaikų namuose, ypatingai nuotolinio darbo metu. Tyrinėjimai, eksperimentai įdomūs, spalvingi, žaismingi. Visos veiklos suskirstytos tam tikromis temomis, sezonais, spalvomis ar kt., taip derinant įvairius  užsiėmimus tarpusavyje. Aistė džiaugėsi, kad kūrybiškumui ribų nėra.  Kai pradedi vykdyti šias veiklas, norisi jų vis daugiau ir daugiau. O išvydus vaikų tikras emocijas, sunku ir sustoti.

Pasvalio „Riešuto“ mokyklos vyr. logopedė, spec. pedagogė Ingrida Mainionytė dalijosi darbo patirtimi, pristatydama pranešimą „Darbas ir interaktyvių užduočių kūrimo galimybės internetinėje platformoje Liveworksheets“. Ingrida labai išsamiai pristatė šią platformą su visais privalumais ir trūkumais. Pasidalijo praktiniais patarimais: kaip užsiregistruoti platformoje, kaip kurti „darbalapius“, „darbaknyges“, kaip kurti mokinių grupes, kelti/kurti savo užduotis arba naudotis jau kolegų sukurtomis. Labai aiškiai pristatė šios platformos galimybes, kai reikia įkelti ir koreguoti savo užduotis. Taip pat, galimybę gautus darbus taisyti pačiam pedagogui arba užduotis paruošti taip, kad jas ištaisytų kompiuteris. Platforma turi labai daug įvairių funkcijų, kurias Ingrida per trumpą laiką sugebėjo mums parodyti, visai negailint patarimų, kaip tikslingai dirbti su „Liveworksheets“ platforma.

Dėkojame kolegėms ir džiaugiamės, kad galime drąsiai, kolegialiai bendrauti ir bendradarbiauti, net ir nuotoliniu būdu.

Pasvalio l-d „Eglutė“

vyr. logopedė Sandra Maračinskienė, 2021-04-09

 

VIRTUALUS METODINIS PASITARIMAS

 

Sausio 19 d. vyko dar vienas virtualus rajono metodinis pasitarimas. Jo metu pagalbos mokiniui specialistės Sandra Maračinskienė ir Rima Bielskienė skaitė pranešimą „Specialiosios mokymo priemonės. Jų pritaikymas, atsižvelgiant į mokinių specialiuosius ugdymo(si) poreikius“, pristatydamos inovatyvias NVŠ priemones. Pristatytos priemonės ypatingai tinka SUP turintiems vaikams. Vienos jų padeda mokiniui pačiam skaityti tekstą, suprasti skaitomo teksto turinį, suteikia galimybę dalyvauti ugdymo procese su klase. Kitas priemones tinka naudoti pokalbiams už namų ribų, tai Go Talk Go laikrodis. Vaikų judesių koordinavimo lavinimui, reakcijai bei loginiam mąstymui puikiai tinka interaktyvios grindys. Vaikams, turintiems autizmo spektro, hiperaktyvumo ir kitus sutrikimus labai tinkama „Roger“ bevielė skaitmeninė sistema. Specialistės tikisi gauti pristatytas priemones į savo ugdymo įstaigas ir jas sėkmingai naudoti.

ŠPT direktorė Andromeda Baršauskienė pasidžiaugė ir dar kartą padėkojo rajono specialistėms už parengtą mokomųjų priemonių katalogą.

 

Vaškų gimnazijos pagalbos mokiniui specialistė Kristina Prakopienė, 2021-01-20

METODINIS PASITARIMAS

 

Lapkričio 5 dieną vyko nuotolinis metodinis specialiųjų pedagogų ir logopedų susirinkimas. Jis vyko Zoom platformoje. Dar prieš metodinį susirinkimą būrelio pirmininkė Sandra Maračinskienė supažindino visus narius su Pasvalio specialistų bendru sąrašu, mokyklų metodinės tarybos informacija bei 2020-2021 m.m. veiklos planu. Pasitarimo metu pirmininkė priminė susirinkimo darbotvarkę. Pirmas klausimas joje buvo  2020-2021 m.m. veiklos plano aptarimas. Vyko balsavimas dėl pritarimo planui. Vieningai nubalsuota planui pritarti. Antras punktas darbotvarkėje buvo pranešimas „Informacinių technologijų įtaka vaiko raidai“. Šį pranešimą skaitė lopšelio darželio Liepaitė vyr. logopedė Aistė Tamošiūnienė. Ji apžvelgė savo atlikto tyrimo duomenis. Pateikė išvadas, kuriose atsispindėjo informacija, nuo kokio amžiaus ikimokyklinę ir priešmokyklinę ugdymo įstaigą lankantys vaikai, pradeda naudotis informacinėmis technologijomis, kokiomis ir kiek laiko naudojasi, kokį turinį žiūri ir pan. Pranešimo pabaigoje specialistė pateikė galutinę išvadą, kad pastebima informacinių technologijų daroma neigiama įtaka vaikų raidai. Po šio pranešimo pasisakė Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybos direktorė Andromeda Baršauskienė, kuri informavo apie vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį ir pakartotinį vertinimą tarnyboje karantino laikotarpiu. Prioritetas -  pirminiai vertinimai. Taip pat direktorė supažindino ir pasidalino  internetines svetainės  nuoroda, kurioje gausu skaitmeninių mokymo priemonių, rekomenduojamų nuotoliniam mokymui organizuoti: https://www.emokykla.lt/nuotolinis/skaitmenines-mokymo-priemones?fbclid=IwAR24uQBxW5wn2tKER7n5_yW5DsrBcjgyUKqo5NfuO6ab0pWSJRHwuyu7n-E

 

 Paskutinis klausimas susirinkimo darbotvarkėje buvo kalbos įvertinimo kortelių pildymas. Šiuo klausimu pirmiausiai pasisakė Svalios progimnazijos vyr. logopedė Alma Žeimienė. Ji išsakė savo nuomonę, kad galbūt, tai yra perteklinė dokumentacija logopedo darbe, reikalaujanti labai daug laiko sąnaudų. Po to vyko aktyvi specialistų diskusija šiuo klausimu.

 

Pasvalio Krinčino Antano Vienažindžio pagrindinės mokyklos Pajiešmenių skyriaus ir Vaškų gimnazijos logopedė, specialioji pedagogė Rima Bielskienė, 2020-11-05

Prasminga PASIKALBĖJIMŲ POPIETĖ

 

Rugsėjo 4 d. Žadeikių Bernardo Brazdžionio edukaciniame centre vyko PASIKALBĖJIMŲ POPIETĖ su šeimomis, auginančiomis vaikus su autizmo spektro sutrikimais, pagalbos mokiniui specialistais ir mokytojais, auklėtojais ugdančiais šiuos vaikus.

Popietę pradėjo Tarnybos direktorė Andromeda Baršauskienė pasidžiaugusi nemažu būriu atvykusiųjų – tiek tėvelių, tiek specialistų, tiek auklėtojų, mokytojų.

Kalbėtis ypač jautria tema mums padėjo Kristina Košel-Patil – Lietuvos autizmo asociacijos valdybos pirmininkė. Ji kalbėjo apie problemas, kurias patiria tėvai augindami autistiškus vaikus. Pranešimo tema buvo „Šeimos, kuriose auga autistiški vaikai: kokia valstybės pagalba?“ Kristina drąsino mamas ieškoti pagalbos, akcentavo tėvelių susibūrimo svarbą, kad kartu tėvai gali labai daug nuveikti savo vaikučių labui.

Įdomus pokalbis vyko su Povilu Staniuliu. Lentvarietis Povilas Staniulis – programuotojas, baigęs informatikos magistro studijas Vilniaus universitete. Jo mama dar sovietiniais laikais išgirdo diagnozę - „autizmas“, bet nenuleido rankų. Povilas drąsiai kalba apie savo diagnozę, koks buvo nueitas ilgas ir sudėtingas kelias. Vyras atsakinėjo į susirinkusiųjų klausimus, pasakojo prisiminimus iš vaikystės, apie nelengvus mokyklinius ir studijų laikus.

Specialioji pedagogė - logopedė metodininkė iš Vilniaus Inga Budrytė kalbėjo tema „Ugdome autistišką vaiką. Iššūkiai. Lūkesčiai. Galimybės.“ Inga kalbėjo apie savo darbinę patirtį dirbant lopšelyje - darželyje. Pagalbos mokiniui specialistė pateikė pavyzdžių, akcentavo metodų, būdų ir priemonių parinkimo svarbą, ugdant autistišku vaikus.

Pati gamta leido dar pasidžiaugti nubėgančios vasaros šiluma, o rudeniškas vėjelis vis priminė apie save. Dangus neišspaudė nė lašelio, todėl džiaugiamės pavykusiu renginiu, kuris įkvėpė eiti pirmyn ir nesustoti, siekiant darnos, supratimo ir susikalbėjimo, ugdant autistiškus vaikus.

Renginys finansuojamas iš Pasvalio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projekto „Kartu su vaiku-8“.

 

Tarnybos direktorės Andromedos Baršauskienės informacija ir nuotraukos, 2020-09-07